Deutsch

Ett litet snabbt inlägg innan jag (Nora) kryper ner i soffan. Jag har den senaste halvtimmen tränat tyska glosor som jag har till i morgon. Jag har inte haft språkval än utan i 6:an får man testa dom tre språken tyska, spanska och franska. Det är inget lätt val, man ska ju ha språket i 3 år så man får välja noggrant.
Spanska är ett väldigt användbart språk som många pratar, franska är otroligt vackert och tyskan är helt enkelt roligt att prata. Jag har inte till hundra procent bestämt mig men jag tror det blir tyska. Glosorna jag ska bli förhörd på imorgon är inte så svåra (0-10) men eftersom mitt minne inte är det bästa tar det sin tid.
För er som är intresserade att lära er räkna på tyska:
0.null 1.eins 2.zwei 3.drei 4.vier 5.fünf 6.sechs 7.sieben 8.acht 9.neun 10.zehn


Tchüss! Nora


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0