Baka bröd

Jag har precis kommit hem från ett möte för blivande 7:or och deras föräldrar. Vi var jätte många!
Jag satt och var nervös hela tiden, varför vet jag inte...
Jag har inget intressant att berätta mer än att jag till mellanmål bakade bröd! Ja, det är sant. Det är ett supergott bröd fullt av ost som bara tar 15 min, perfekt när man har tröttnat på lingongrova.
Inuti bröden gömmer sig massor av god ost
Det är väl inte så mycket fiber i, så man kanste inte bör äta det varje dag. Receptet är från den här jätte mysiga bloggen. För er som vill ha recptet:
1 dl mandelmjöl (vanligt vetemjöl går utmärkt)
2 dl riven ost
2 ägg
1 tsk bakpulver
Gör såhär:
Blanda samman alla ingredienser och lägg ut smeten i 6 små klickar på en bakplåtsklädd ungsform .
Ställ in i ugnen och grädda i 10 min, på 225 grader. Sedan är det bara att äta.
Svårare än så är det inte.
♥Kram Nora♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0