Whoopie

Tjena, första "riktiga" sommarlovs dagen har gått. Är nöjd, sov till 10.50 vilket nog är mitt rekord i att sova länge. Jag är ganska morgonpigg på lov och helger dock inte på vardagar...Jag brukar vakna runt 8 vilken mina vänner tycker kan vara störande om man sover över, då brukar jag gå upp och läsa gamla Kp tidningar eller spela lite spel på mobilen medans dom ligger och snarkar.
Idag har jag och min lillebror bakat Whoopie pies  för första gången. Det är en amerikansk kaka som smakar som cupkakes fast i mindre format. Här kommer bilder.
Det blev lite kladdigt och kletigt när det var dags för att sprits...
Jag ska avsljöda att kakorna ni ser på bild här över är utvalda för att dom var dom ända som blev någorlunda runda. Dom flesta flöt ihop med varandra, eftersom vi spritsade dom för nära varandra. Vi gjorde några andra klantigheter också (förstås)
  • Glömde sätta på ungnen och kom på det när kakorna var utspridsade= Panik
  • Rullade ihop spritsen fel så att det kom smet ovanifrån istället för ner på plåten= väldigt kladig sprits som såg lika dan ut på insidan som på utsidan
  • Vi skulle göra en blåbärssmörkräm men råkade lägga blåbären på en tallrik som var full av salt (trodde det var socker) och kom på det sedan när vi smakade= Superäklig kräm
Kramisar gottegrisen Nora


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0