Hej hopp

Lördag kväll, igen. Vad tiden går fort snart är man väl 65 och det är dags att gå i pension. Okej, jag tog kanske i lite men snabbt går det.
Dagen har jag tillbringat med en av mina närmaste vänner Maja (ej maja i bloggen) jag har kännt henne i säkert 6 år och hon är en riktigt gó tjej. Idag var det dags, den årliga brännnässel turen. Det är en tradition som jag, hon och hennes mamma har tillsammans. Att åka ut och plocka nässlor (som vi sedan kokar soppa på, super gott!) gunga på en gungbräda som står mitt i skogen och fika på en klippa och kolla ut över havet. Det där med gunga på gungbräda gick inte så bra eftersom grenen som gungbrädan bestod av var helt rutten och brakade ihop när vi satte oss på den...
Nej, brännnässlor sticks inte när dom är kokade.
Kram Nora


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0